יום שני, 17 בינואר 2011

מכון שמיעה

מכון שמיעה וזיהוי בעיות שמיעה

מכון שמיעה הוא המקום העיקרי והמרכזי שניתן לזהות בו בעיות שמיעה ברמות שונות ולאחר מכן להתאים להן את הטיפול ההולם לכך. לעתים נשלחים פציינטים על ידי רופא המשפחה שלהם לבצע בדיקות ע"י מכון שמיעה על מנת לזהות בעיה אפשרית בחוש השמיעה.

למכון יישלחו גם אנשים שהפגיעה בחוש השמיעה כבר יצרה אצלם בעיות בדיבור, קריאה או כתיבה (לרוב בילדים שעדיין לא רכשו מיומנויות אלה בצורה מספקת ונמצאים בשלב התפתחותי כלשהו).

התאמת טיפול במכון שמיעה

מכון שמיעה מאפשר להתאים לכם מכשירי שמיעה, כמובן על פי סוג ליקוי השמיעה שממנו אתם סובלים. בכל מכון יש צוות רפואי מקצועי, שכולל בין השאר גם קלינאי תקשורת. הצוות מתמחה באבחון סוגי בעיות השמיעה וכן בעיות אחרות הנגרמות כתוצאה מכך. טכנאים העובדים במכון מתאימים את המכשירים השונים ומסדרים אותם לצורכי הפציינטים. במכון ניתנת תמיכה לכל סוגי הגילאים והתאמת המכשירים אליהם.

כל מכון שמיעה אמור להיות מצויד במכשור המתקדם ביותר. המכשור מותאם לכל אחד לאוזן מבחינה אנטומית. בדיקות השמיעה במכון מתבצעות על ידי מכשור מיוחד והרכבת המכשירים והתאמתם נוצרת לרוב בצורה ממוחשבת. במכוני שמיעה יש מעבדות שם ניתן לתקן או להחליף מכשירים שאינם מתאימים לדרישות הלקוחות.


לאנשים הסובלים מבעיות שמיעה אין תמיד בהכרח צורך לגשת באופן מיידי למכון שמיעה. לעתים, יש אנשים שסובלים מירידה בשמיעה לא באמת בשל בעיה פיזיולוגית שלא ניתן לרפא. זיהומים שונים בחלל האוזן יכולים לגרום לאבדן שמיעה זמני או פגיעה לא ברורה. בדיקה פשוטה על ידי רופא מומחה, יכולה להוביל למסקנה זו. טיפול תרופתי עשוי להעביר את ליקוי השמיעה הזמני באופן מוחלט. כך יימנע מן הסובל מן הלקות לגשת מלכתחילה למכון ולשלם כסף על מכשיר שמיעה.


בין דיבור ושמיעה ישנו קשר ישיר. במכוני שמיעה מודעים לכך ולכן קלינאי התקשורת שעובדים בו, מתמודדים מול אוכלוסיות של ילדים שעשויים בעיקר לסבול מן הבעיה בדיבור. יחד עם זאת, גם אנשים מבוגרים שיש להם לקות שמיעה יכולים לסבול מבעיה בדיבור. צוות הקלינאים במכון מסייע לכם ככל האפשר בתרגולים ושיטות טיפול שונות להשיב את יכולת הדיבור ולתקן אותה ככל האפשר, במקביל לטיפול במכשירי שמיעה.

שביעות רצון ממכון שמיעה

לפני שאתם ניגשים לבחור מכון שמיעה, כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל מראש לאיזה מכון לגשת. בנוסף, אם בסביבתכם ישנם מכרים הסובלים מליקויי שמיעה, כדאי מאד להתייעץ אתם לאיזה מכון ללכת מראש. לאחר שעשיתם סקר שוק מקדים תוכלו לגשת למכון שנראה לכם הטוב מכולם. כמובן שגם ניתן להחליף מכון שמיעה במידה והוא לא מתאים לכם, או במידה והתאכזבתם ממנו.

אין תגובות: